lördag, mars 31, 2007

Schyssta lökar...

Beklagar att de senaste inläggsrubrikerna blivit en aning sexistiska, vad jag syftar på i rubriken är förstås vårlökar av olika de slag. Bilden ovan illusterar mitt fina blomsterarrangemang ute på balkongen, vilket jag är riktigt stolt över. Det vita blomstret är min hyacint, det gröna är vårlöken som inte kommit upp än, det hängande är murgröna som passar bra som dekorering tillsammans med vårlökar. Plus att murgrönan tydligen hjälper blommorna att klara frosten bättre. Längtar dock tills det blir varmare och jag får ha ute blommorna över natten också.

Idag har jag varit på mitt kusinbarn Alvas dop med Mia, vars kusin Anna har barn med min kusin Tony. För att komplicera saker så är det samma Mia vars moster är gift med min mammas kusin, vilket gör hennes kusin till min tremänning. Även samma Mia som jag lärt känna och blivit vän med här på campus, helt oanandes om vårt invecklade nästan-släktskap, tills vi en dag satte oss ned och kom in på samtalet Storsund.

Och Ja, norrbotten är ett inavelsträsk...

Bilder och berättelse om dopet kommer förhoppningsvis i ett annat inlägg om jag lyckas få tag på en bild som togs...

/Fia out

3 kommentarer:

Mike sa...

Visst e det trevligt med blommor... Jag e visserligen inte så intresserad av att hålla på och sätta blommor ute, utan det blir typ physalis och sånt...

Fia sa...

Physalis som i frukten? Coolt, har ingen aning om hur det ser ut.. Har dock hört att det går att plantera avokadokärnan å att det blir en fin blomma av det, så fruktblommor är kanske inte helt fel.. =)

Sooz sa...

Sparven har landat på stängslet, humlan dansar samba och kuttrar på grekiska.

...

Ja, alltså mitt schema konfirmerar att jag är ledig fredagen den 13 och middag skulle vara väldigt trevligt.