fredag, mars 30, 2007

Stora skor = stora fötter

Ni kanske vet vad dom säger... stora skor = stora fötter (den barnvänliga versionen i alla fall). Well, jag har kommit fram till en kvinnlig version av denna: för små byxor = förvrängd verklighetsuppfattning om ens egen storlek.

Jag har idag försökt klämma in mig i ett par byxor som jag köpte förra sommarn. De var för små redan då och de är för små nu med. Nu kanske ni undrar varför jag köper byxor som är för små? Det är helt enkelt så att någon har sagt till mig att man skall köpa jeans som sitter tajt eftersom de går ut efter ett tag. Denna någon har fel och hädanefter ska jag inte köpa någonting som sitter så tajt, eller är så pass kort att det blottar min mage eller rygg när jag böjer mig. Det är ett löfte till er och till mig själv. Varför plåga sig mer än nödvändigt? Om man dessutom har för små kläder så känner man sig större än man är, vilket leder till en osund verklighetsuppfattning.

Nu ska jag för övrigt åka och simma. Undrar ifall min träningsdille kommer från att jag har en osund verklighetsuppfattning om min storlek...

Det tål ju att funderas på...
/Fia over and out

2 kommentarer:

Sooz sa...

OM mitt schema börjar där jag tror att det börjar så BORDE jag vara ledig den 13:e. Annars så är jag definitivt ledig den 14:e... lördagar är jag alltid ledig :)
På måndag vet jag säkert... då ska jag ha ett schema som det står mitt namn på i min hand.

Fia sa...

Roger, roger. You let me know when you know!