torsdag, mars 22, 2007

VG-streak

Idag blev jag väckt av min käre far som ringde och annonserade sin snara ankomst. Han kom förbi med en palt-leverans från Älvsbyn, vilket innebar att det blev palt till middag idag. *yummy*

Som vanligt var han mer intresserad av att leka med mina katter än att prata med mig.. =) Men han är så urbotat rar när han hela tiden försöker få katternas uppmärksamhet, jag var tvungen att ge honom kattgodiset så han kunde muta dom att sitta i hans knä. Vilket innebär att jag idag har två väldigt glada katter som blivit småfeta på kattgodis...

Efter farsan dragit hann jag och Tuffesnuffsen sitta en stund framför TV:n tillsammans, dricka kaffe och kramas medan solen lyste in och fåglarna kvittrade. Det var en riktigt mysig morgon =)

På eftermiddagen stack jag och Martina till skolan, jag har lånat cirka 20 böcker till min D-uppsats och börjat formulera ett syfte. Jag har en bra känsla i magen angående detta arbete, det flyter på bra. Sen fick jag litet mer vind i seglen då jag fick tillbaka min policyanalys som jag redovisade igår. Jag har fått VG!! Sida efter sida med "Bra", "Välskrivet", "Ja!". Jag börjar tro på att jag är duktig nu, på riktigt. Jag har fått ett VG-streak som hållit i sig i ett år nu... VG i retorik, VG i historia A, VG i Mellanösternkunskap...

Jag är bäst och jag förtjänar det här!

För övrigt så såg vi Terry Pratchetts "The Hogfather" ikväll. Döden är coolast!
/Fia out

Inga kommentarer: