tisdag, mars 27, 2007

Vårtecken

Utsikt från balkongen (som numera inte har snö på räcket)


Solen värmer (8+), fåglarna kvittrar, gräset börjar visa sig och de mest vidriga dofter som gud skapat har nu dykt upp här på porsön. Vårkänslorna börjar pirra i kroppen, är extrakär i min älskling och blir överlycklig så fort solen tittar fram. Katterna verkar också ha påverkats av detta vårväder, de springer runt och är skvattgalna. Vet att jag brukar säga att vintern är min favoritsäsong på året, men jag börjar nu undra om det inte är våren som jag älskar mest. Känns nästan som om man blir återfödd, med energi som ett litet barn igen.



Våren till ära har jag nu börjat rusta på balkongen litet. Måste fixa påskblomster, ska försöka ta mig till några blomsteraffärer idag eller imorgon och hitta färdigdrivna lökar eller liknande. Tar gärna emot tips på blommor som klarar att vara ute på balkongen från april och sommarn ut. Är inte så händig med blommor så desto mindre komplicerat desto bättre.



För övrigt så har jag nu fått lite extratider på kvantum, så här lagom inför strejken. Undrar om det är mkt som skall frysas in och liknande. Pratade även med bossen och berättade att jag gärna jobbar extra i sommar, så jag är nu uppskriven på sommarschemat från och med vecka 25 och framåt.


Life is gut..
/Feejay out



2 kommentarer:

Anonym sa...

Blommor som klarar sig garanterat året om på balkongen är: plastblommor ;)

Fia sa...

Ha Ha Ha... ;P