onsdag, mars 07, 2007

Superknuten Sofia

Trots min hälblåsa så tog jag mig ut igår (visserligen med bil) och for på Yoga med Martina. Det var inte det billigaste jag har gjort, men helt klart superkul! I 75 minuter fick jag vrida och vända på mig i konstiga vinklar, vissa övningar var jobbiga men andra var enormt sköna. En övning visade tydligen att jag var "rörlig" (vilket är lustigt eftersom jag alltid tyckt mig vara vig som ett kylskåp). Yogalärarinnan beslutade sig för att "nu ska vi sträcka dig lite mer" och så började hon slå någon underlig knut på mig, alla andra tittade faschinerat när Superknuten Sofia satt där svajandes från sida till sida...

Efteråt kändes det i hela kroppen att jag tränat, skakningar och mjölksyra i hela kroppen. Allt det är sträckandet måste också ha frigjort endorfiner, för jag var dessutom på superduperhumör hela kvällen. Och nu har jag träningsverk i magen.

I luv it, I luv it!

/Superknuten out

7 kommentarer:

Sooz sa...

Yoga är jättekul! Vart går ni?

Fia sa...

Vi gick på Shiva Yoga.. finns det flera? Vart går du? Vi kan ju gå tillsammans någon gång! =)

Martina sa...

Faktiskt så tror jag att jag tycker att det var ganska kul med yoga ändå... men för 65:-/gång så blir det nog max 2 ggr/månad. Sen så har jag "vanlig" träning inbokad nästan varje tisdag hur som helst =).

Fia sa...

Mmm, då får vi köra yoga nån gång då och då iaf.. å så är vi på nautilus resten av tiden.. nu ska jag komma igång med hejna! (hejna=detta) =)

Martina sa...

Yes, jag är också norrlänning, jag förstår dig... =)

Fia sa...

Vad bra att du förstår mig.. en del tror ju att det är en del av Fia-språket, men det är ju inte det... kände att jag var tvungen å förklara ifall du inte hade hört uttrycket =)

Sooz sa...

jag gick på en yoga-kurs via stil för nån termin sen... sen går jag på pilates på Step in också vilket involverar samma stil av träning.