torsdag, mars 29, 2007

3000 bollar

Ni vet den där känslan när man har så mycket småsaker som skall göras att man blir helt stirrig, försöker göra allting samtidigt vilket slutar med pannkaka. Sån känsla har jag idag. Har cirka 3000 bollar i luften...

Boll nr:1 är PM-seminariet i uppsatskursen nu på fredag. Hela veckan så har det legat och gnagt mig i benet att jag måste fixa en opponering på ett uppsats-PM, vilket jag nu äntligen fixat i sista sekund. Samtidigt har jag funderingar om mitt eget uppsats-PM, huruvida det kommer bära eller brista. Får se imorgon på PM-seminariet ifall jag verkar vara på väg åt rätt håll.

Boll nr:2 är mitt examensarbete som måste börja skrivas, boll nr:3 är simningen som jag ska hinna med två gånger i veckan, boll nr:4 är kalas och dop (två kalas och ett dop denna vecka), boll nr:5 är jobb på kvantum, både att fixa sommarjobb och få fler tider nu i vår, boll nr:6 är hemmet (fixa iordning balkong, stryka gardiner, sy upp tommys byxor)... och så vidare och så vidare.

M.a.o. så har det varit liiitet fullt upp denna vecka........

Förstår inte hur människor med heltidsjobb fixar att ha tid för pojkvän, vänner, eventuella husdjur, träning OCH dessutom att uppehålla en levnadsduglig standard i hemmet. Det är för mig helt obegripligt. Om det är någon som har ett tips på hur man lyckas balansera allt och inte stressa ihjäl sig, please let me know!

[Btw: har lagt till en till blogg vid namn "Chips är mat" i min blogglista, det är min goda vän Lojsen som bestämt sig för att joina bloggvärlden så checka in hennes ställe om ni har lust.]
/Fia out

Inga kommentarer: