fredag, mars 02, 2007

Det skiljer bara två prickar mellan mönsterkatt och monsterkatt...

"smack my bitch up..."

Matte har vart tvungen att tukta sin älskade Sota idag, för hon är riktigt trög och fattar inte att hon inte ska äta mattan. Sen har hon varit riktigt fjäskig och strykt sig mot mig i cirklar, så där så man knappt kan gå framåt utan att man råkar sparka katten så den flyger iväg. (sånt händer ibland med, och jag är inte en djurplågare, det är deras egna fel som går i min väg.. ) Sen har Aska tittat ondskefullt på mig hela dagen. Jag lovar, en dag kommer jag och Tommy vakna upp fastbundna med brinnande fjädrar mellan tårna... och aska kommer sitta och stryka sina tassar och säga "excellent". Och jag kommer inte veta vad jag är mer förvånad över, att hon försöker döda oss eller att hon talar...

"No Mister Bond, I expect you to DIE"

För övrigt har jag varit duktig och tjänat pengar på kvantum, lyckats läsa en del av en text och gjort färdigt en uppgift till imorgon, även om jag för allt i världen inte förstår vad jag gör. Hatar när jag fumlar i mörkret, det är ju inte så att jag är dum utan det är verkligen ingen som fattar vad dom gör. Vi får låtsas genom att prata lite om IAD-ramverk, multiple stream, Advocacy Coalition Framework etc. etc.

Tommy tog sig tid å läsa min blog om att jag kände mig lite out of the loop i statsvetarvärlden, och förklarade för mig att skillnaden mellan dem och mig är att jag erkänner att jag inte vet vad jag snackar om. Det hela handlar om att lägga sig an med coola uttryck och låtsas ha svar på allt. Med andra ord aldrig säga: "Jag vet inte".

Tänk vad andra perspektiv kan göra för tunnelseendet.. =)

/Fia out

Inga kommentarer: