tisdag, mars 27, 2007

Frustration på många olika sätt

Är hur trött som helst just nu, men vill inte gå å sova. Satt uppe sent igårnatt och steg upp tidigt, och nu är det sen natt igen. Skälet till att jag var vaken sent igår var att jag satt och skrev på ett PM för min D-uppsats, som skulle in idag kl.12. Fattar inte varför de ska stressa så, jag är ju inte färdig med planeringen och informationssökningen än. Det känns dumt att de ska ha in allt om metod och material när jag knappt har någon aning själv. Men jag får väl gå på seminariet (när det nu blir, det är tydligen bara jag och Marie som lämnat in våra PM än) och se om jag får någon hjälp att röra mig framåt.

I övrigt så spånar jag bara lite just nu, är lite omotiverad till att börja skriva... =/

Vad jag egentligen har sysselsatt mig med de senaste dagarna är med att se McLeod's daughters, har sett hela säsong 6 och de avsnitt som har kommit av säsong sju. Nu har det uppehåll till i slutet av april (typiskt) och det är en jättespännande cliffhanger. Hatar sånt! Vad som är ännu mer irriterande är att heroes nästa avsnitt fortfarande är en månad bort, NCIS verkar bara visa ett avsnitt varannan vecka... jag har visserligen Crossing Jordan och Doctor Who, men de är inte lika bra.

En annan dålig grej är att jag hittade världens snyggaste skor idag - men jag kan inte köpa dem, har inte ekonomin för det. Måste intala mig själv att det är för det bästa. Jag har trots allt spenderat pengar på min nya MP3-spelare som jag är jätteglad över. Den har gett mig ytterligare ett sätt att skrämma slag på Tommy: genom att köra norsk karaoke. Verkar det inte skrämmande? Då har ni aldrig hört mig sjunga norsk karaoke... ;P

Nej om man skulle ta å göra natt för denna natt.... hmmm... eller hur man nu säger...

/*nynnar på mcleod-themesången och fade:ar bort*

Inga kommentarer: