lördag, mars 10, 2007

23-årskrisen

Är lite trött i kroppen idag, varit en hektisk vecka. Men skön samtidigt. Har prövat på yoga, simmat, spelat Cluedo och Munchkin (vilket var superkul!) och så har jag funderat mycket...
Min största fundering just nu är: Vad vill jag göra av mitt liv? Tyvärr har jag inte kommit fram till något, men som Tommy och Martina säger... Vem fan vet vad dom vill bli när dom är 22 år? Det är som om jag hamnat i 30 årskrisen lite för tidigt, så istället har jag fått 23-årskris.

Å andra sidan, nu har jag bara två dagar på mig att bestämma vad jag ska skriva mitt examensarbete om. Och då är det bra att kunna veta vad man vill jobba med i framtiden så man vet vad man kan nischa sig som. Så det är rätt så befogat av mig att krisa litet...

Men bara litet. =)

Jag tror jag gör det lätt för mig och skriver om något som verkar intressant.
Tar gärna emot förslag om relevanta statsvetenskapliga frågor! Under tiden ni funderar kan ni kika på dessa roliga C- och D-uppsatsrubriker som jag hittade i Luleås databas:
  • Ny design för D-uppsatser
  • Ekologisk mjölk - vad ligger bakom valet att konsumera den?
  • Upplevelser av att leva med schizofreni: en litteraturstudie
  • Upplevelsen av att leva med venösa bensår
  • Knegarna som kör Porsche och prinsen som gömmer en folklig varmkorv: en kritisk diskursanalys av tidningen Expressens möjligheter att leva upp till journalistikens idéer och ideal
Ibland kan man fundera hur folk tänker när dom skriver rubriker...

Inga kommentarer: