torsdag, mars 22, 2007

It's a brave new world

Jag har nu börjat med min d-uppsats, och det känns verkligen. Det här är slutet. No more mr nice guy. Nu är det en rejäl insats som krävs. Sen - examen - flytta - få ett jobb. Kanske flytta ned till STHLM/Göteborg/Malmö-trakten beroende på var T hamnar. Eller så blir jag kvar här i luleå och jag får jobb här först, jobbar ett tag och får arbetslivserfarenhet - sen flytta - söka nytt.

Allting är så osäkert just nu, det är spännande och litet skrämmande. Det enda jag egentligen är ledsen över är ifall jag och Tommy måste bo åtskilda ett tag, men det har vi ju redan gjort och det gick bra. You gotta do what you gotta do.

Planen för denna sommar är iaf att jobba på kvantum/skriva färdigt D-uppsatsen ifall den behöver revideras (om inte: ta ut examen och söka jobb med anknytning till min utbildning). Min plan är dock först och främst: att direkt då jag är färdig med d-uppsatsen åka på semester. Kommer nog behöva det... jag och Tuffefluffsen har pratat om att åka ned till Skåne och hälsa på hans mamma, så det kommer vi nog göra också.

Det är så spännande!! (Snart börjar det riktiga livet i den riktiga världen: utanför universitetet. Därav dagens titel).

Slutligen: Jag älskar min Tuffefluffse. Fast än han stänkte massa vatten på mig idag. Han är snäll ibland med ;) Men mest av allt, så är han bara... sig själv...
=)

/Feejay out

Inga kommentarer: