lördag, mars 03, 2007

En serie för varje dag (och lite annat)

"You can't see me, I'm a ninja!"
Vem vet vad Aska egentligen håller på med ibland. Hon ligger å sover på helt mysko ställen, under vitrinskåpet, bredvid Crash-datorn, bakom TV:n, i brödkorgen. Hon försöker hela tiden hitta nya ställen att gömma sig, lr så leker hon staty uppe på vitrinskåpet. Mycket mysko katt.
Såg första avsnittet av Primeval igårnatt, tyvärr föll den inte under kriterierna "bra". För att en serie ska vara bra måste den ha:
a)Trovärdiga skådespelare
b)Ha gjort något bra utav den budget de har
Den här har tyvärr fallit på båda kriterierna. Men eftersom alla serier inte är perfekta från början (förutom Heroes naturligtvis) så måste man iaf ge den en chans. Därför är den nu tillagd till min lista på serier att se. Det bästa är oxå att den går på lördagar, så nu har jag en söndagsserie (Primeval), en måndagsserie (Crossing Jordan), en tisdagsserie (Heroes) och en onsdagsserie (NCIS). Tyvärr så gör min onsdagsserie uppehåll i en månad nu (jäkla sportlov) så jag får väl se ikapp lite av Gilmore Girls istället.
(Nej, jag har inget liv.)
För övrigt, för er som gillade The Librarian: The Quest for The Spear så kan jag glädja er med att det kommer en uppföljare! (och den kommer filmas av ingen mindre än Jonathan Frakes a.k.a. Will Riker i Star Trek TNG...)
Men enough about that, jag har en ännu större nyhet för er äkta Star Trek fans... Håll i er nu!


En liten fågel viskade i mitt öra idag att *dam-dam-dam-dam-dam-dam* Star Trek XI kommer börja filmas inom kort och kommer gå på bio juldagen 2008!!!
*does the happydance*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Fia!
Trevligt med en serienörd... :)
Men jag tycker absolut att du ska utöka ditt tittande med "varjedag"-serien; Homicide (Uppdrag: Mord) som precis har dragit igång på kanal 9...helt makalöst bra serie :)

Och om Primeval sviker dej på söndagarna så går ju alltid Twin Peaks på finska kanalen :P

/Hannes

Fia sa...

Nu förstår jag inte. Har varken kanal 9 eller Finska kanalen.. Bara DC++.. =) Tror inte jag någonsin kommer att börja kika på twinpeaks, däremot kanske homicide. Nån annan har oxå rekommenderat den för mig har jag för mig iaf.. =)

Martina sa...

Jepp, that would be me. Åtminstone så vill jag se den igen =)