måndag, mars 19, 2007

The price you pay for being smart...

Blev just precis färdig med min policyanalys, 4,5 timme till godo. Det var egentligen klart som korvspad, vilket ledde till att jag haft mycket åsikter och mest av allt suttit och försökt förkorta det jag sagt till mindre stycken så jag åtminstone inte ska gå mer än 2,5 sidor över gränsen.

Förhoppningsvis inser de, precis som jag har gjort, att jag är bäst i världen på att göra policyanalyser och därmed borde få nobelpriset. Men antagligen inser de aldrig det förrän jag redan dött och aldrig kan få ta emot priset personligen. Ack o ve, priset av att vara ett sånt underbarn... *slår handen för pannan*

Det är helt enkelt sånt jag får stå ut med. Men jag har i alla fall vetskapen att jag är bäst, och det är nog för mig. Jag vill inte verka skrytsam men det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst...

Etc. Etc.

/Fia over and out

2 kommentarer:

Mike sa...

Alltså, man ska inte sitta uppe sent och hålla på med skolarbete... Vet du inte att det inte blir bra saker gjorda då? =)

Fia sa...

Eller så blir de genialiska, som i mitt fall... =)