tisdag, april 03, 2007

Litet om uppsats och planering

Har upptäckt att jag valt mig själv ett mycket svårhanterligt ämne som examensarbete. Det sticker ut åt alla håll och kanter, och den "lilla" skaran av författare som skriver inom ämnet håller allesamman varandra bakom ryggen och namedroppingen är otrolig. Det är dessutom så mycket refereringar fram och tillbaka att man blir något osäker på vilka orginalkällorna är och vilka som är sekundärkällor, och om ni inte vet det så är det inte så uppskattat att använda sig av sekundärkällor på Statsvetarinstitutionen.

Har pluggat effektivt i 6 timmar idag, ska försöka plugga ett tag imorgon med, före jag sticker iväg till kvantum och jobbar. Fortsätter jag i denna takt är det ganska säkert att jag hinner färdig med uppsatsen till i maj, vilket jag självklart strävar efter.

Har upptäckt att det har sina fördelar att stiga upp litet tidigare, inte minst för att man hinner med så mycket mer på dygnet. Idag t ex så hinner jag med en hel dags studier, middag hos vänner och bio, kommer nog bli rätt så trevligt. Även om jag har hört att filmen vi ska se inte är så värst bra...

Ah, well, tell you all about it later
/Feejay out

Inga kommentarer: