fredag, april 27, 2007

Pysselhumör

Jag har varit på sånt pysselhumör idag. Det började med att jag (som det fruntimmer jag är) var tvungen sy upp Tuffes byxor åt honom, sen så sydde jag ett kuddfodral av det grå 
linnetyget som blev kvar från den gången jag sydde gardiner. Planerar att sy ett till kuddfodral av ett par gamla jeansbyxor, tror nämligen jeanskuddar skulle funka bra med vår gråa soffa. Just nu har jag dock inga mer kuddar att sy fodral till, så det får vänta tills jag har tagit mig ut på stan. 

(Om någon har en bra mall för hur man syr kuddfodral så skulle jag vara väldigt tacksam, det var litet svårt att göra bara på måfå... )

Nu känner jag mig litet snorig och ur fas, så jag tror jag nöjer mig med att göra en kopp te och läsa en bra bok.

Yes, det är vad jag ska göra. Och se det nyaste Gilmore Girls-avsnittet.

/Feejay out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men kuddfodral är väl inte speciellt svårt att sy? Annars är ju ett tips att göra en mall av ett gammalt fodral. då får du ju rätt mått och allt. t.o.m sömsmån får du ju då! Önskar jag också hade en lägenhet att pyssla om i. Detta känns ju inte som min precis. Och därför är det inte snyggt här! :D (det är faktiskt mest stökigt...då ser man att jag bord här iaf) Ikväll är det fest! Och nu sjunger Günter om sin ding-ding-dong!! KRAM

Fia sa...

Jag håller med dig om att det inte är så svårt att sy men du får inte glömma det faktum att jag är skitkass på att sy. =) Ha så kul ikväll bruttan! =)