söndag, april 22, 2007

Spexpremiär

Igår gick jag på spexpremiär och såg Jakten på Doktor Livingstone. Eftersom det var första gången jag såg en premiärföreställning är jag osäker på hur jag ska gradera föreställningen. Mycket av det de gjorde och sa behövde finslipas; exempelvs koreografin och sången och vissa repliker behövde läggas mer tyngd i. Men allt som allt var det en härlig föreställning som lyfte taket på Aula Aurora och fick publiken att skratta och utbrista "nååå" vid ett flertal tillfällen. Får se om jag går på gratisföreställningen den 8 maj 
(då de vill ha tillbaka premiärpubliken så de kan filma spexet).

Efteråt bar det av till B-huset för en fördrink,  vilket drog ut på tiden så att alla stjärnorna i spexet kunde sminka av all färg och fixa iordning sig för banketten. Fördrinkar är i min mening en ganska tråkig uppfinning. Själva banketten var dock en helt annan femma. Jag tror jag aldrig varit på en bättre bankett, massor med roliga gyckel, massor med bra folk, men så var det ju det där ständiga hotet från G och D om att göra om en viss phösarpub... =) 

Jag tror jag lyckades styra undan skeppet från DET isberget i alla fall. Men som vanligt... 
frisk blandning av världens alla spritsorter *när ska jag lära mig*, friskt intag av dryck under banketten *varför i all värld var det nödvändigt att försöka hålla samma tempo som D och G*
...och seri_ö_st. Jagskaintedrickawhiskey. Fy på mig!

Hur som helst så var det en supertrevlig kväll med många väldigt intressanta konversationer, en del assgrabbing, lite dans och en kvantitativ undersökning om huruvida jag eller S skulle vinna i Jellobrottning. De flesta som kände oss satsade på S, medan de flesta som inte kände oss satsade på mig. En del sa att jag såg ut att ha "viljan" vilket lät litet lustigt. 
Ser jag ut som en fighter? =) 

Jag har ingen aning om den saken, men en sak vet jag och det är att det är no chance 
in hell att jag vinner över S. Inte bara det att jag är svagare, jag är alldeles för goodietwoshoo (ellerhurdetnustavas) och dessutom är S gift, och gifta människor tror jag har en viss extra 
styrka som gör att de är mer uthålliga. 

Jag börjar dock bli väldigt sugen på att testa den teorin... ;) Det fanns även några som sa att de skulle chippa in för att få se lite good old jellobrottning, så jag är inte den enda.

Yikes, nu blev jag alldeles för bakis för att skriva något mer och tur är väl det för det vart ett alldeles för långt inlägg idag..
/feejay over and out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Assgrabbing! Jotack! Det var tydligen frirunda på mina skinkor igår!

Fia sa...

Haha, justice!

Mike sa...

Jag vill verkligen se denna jellobrottning... =)

Kolla in bilderna på min blog

Fia sa...

Yes, har kikat in dem redan. Om du vill se på jellobrottning får du väl chippa in med lite jello =)

Mike sa...

I will