lördag, april 14, 2007

Nördskap

Jag och Tuffefluffsen bjöd hem massa folk på middag igår, vilket blev en trevlig tillställning med många mätta miner. Vi åt trattkantarellsoppa med vitlöksbröd, spett med timjansrostad klyftpotatis och till efterrätt min farmors blåbärskaka. Jag gjorde blåbärskakan och salladen, resten stod Tuffefluffsen för. Det var superdupergott måste jag säga! (och för att vara första gången jag gjorde den där kakan så blev den ovanligt lyckad... =) Efter middagen försökte vi oss på Vem vill bli miljonär, men det spelet tyckte vi saknade logik så vi spelade Munschkin bites istället. Nu har jag munschkin-abstinens igen... *gnyr* hoppas det inte dröjer länge tills nästa gång jag får spela...
Under middagen pratade vi mycket om olika serier och nördskap. Jag har kommit fram till att jag definitivt faller under kategorin nörd, jag är uppväxt på st:tng och manga (nutidens animé), jag e bevandrad i diverse fantasyserier och läser Neil Gaimans blogg varje dag. (Har dessutom just läst ut Neverwhere och håller nu på att ta hem Neverwhere-miniserien...) Och som om inte det vore nog så har jag börjat röra mig på NCIS-forumet med resten av alla NCIS-fans, och sitter och spekulerar med dem om "the season of secrets". Totalt överfokuserande. Totally nerdish.
And I'm proud of it!
Ps. Härmar Neil och försöker mig på ett cute overload genom att visa bilder på söta Sota. Ds


"I am cute and you know it! Surrender to my cutiness!"


/nördfia out

Inga kommentarer: