torsdag, april 12, 2007

She's back...

....and she's angry! Min blogg har blivit svensk...!

För övrigt så är jag tillbaka i luleå och fortfarande på Älvsby-tid*, vaknade klockan 8 efter att ha sovit 6 timmar, men var för rastlös för att sova vidare. Mitt öga har svullnat upp (gissar att det är en mild infektion) men efter att ha baddat det i uppkokat vatten med bomull drog jag till skolan ändå och sitter nu och skall försöka plugga. Får se hur jag lyckas med det, med denna rastlöshet har jag en känsla av att jag inte kommer kunna fokusera mig på mina papper särskilt länge.

Har för resten köpt ett Philmkort idag för första gången, det går fyra rätt så intressanta filmer denna period: Stranger than fiction, Blood diamond, Pursuit of Happyness (så har dom stavat det iaf, men jag tror det stavas Happiness) och sist men inte minst The last king of Scotland. Har ännu ingen att gå med, så hojta om ni med vill gå på film så kan vi gå tillsammans! Vore tråkigt att missa dessa bra filmer... come on baby... you know you want to... etc etc.

Så, vad ska hända idag då? Mina mål för dagen är:
  1. att få tag på farmor Sannys blåbärskakerecept. Skall bjuda massor med folk på middag imorgon och tänkte försöka mig på denna sockersöta delikatess.
  2. att fixa senaste avsnittet av McLeod's daughters och Crossing Jordan och se dem.
  3. att inte peta mig i mitt röda öga.

* Med Älvsbytid avses att jag har ställt min sin dygnsrytm för att acklimisera med de arbetande föräldrarna som stiger upp 07.00 och går och lägger sig 23.00.

/Fia over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej...låter inte kul med uppsvullet öga. Jag fick sjäv ögoninflammation förra vintern. När jag skickat smittan mellan båda ögonen fram och tillbaka tillräckligt länge, gick jag till vårdcentralen och fick ögondroppar. Du kanske skulle prova det? :D

Fia sa...

Hehe, jag ska först se hur det går å läka det för egen kraft. Tror egentligen bara ögat är lite irriterat så det kanske går över av sig självt. Annars fick jag ett erbjudande av Danne, han tyckte att han kunde ge mig ett blåöga på andra ögat så skulle man få ett jämnare intryck... =)

Gwigolith sa...

Tänkte bra hälsa fröken välkommen till min blogg-länklista. Hoppas ögat blir snällt igen!

Fia sa...

Hej hej och välkommen till min länklista med! ;) Ögat har inte blivit så mkt värre iaf, tack för omtanken!