torsdag, april 05, 2007

The work progresses

Jag har idag lyckats stiga upp okristligt tidigt, hämtat den saknade sidan (som btw var oläslig) på biblioteket, besvärat en bibliotekarie i en halvtimme i jakt på en text, beställt två böcker av Karel Vasak samt mailat international institution of human rights (på imponerande bra engelska må jag säga) för att efterlysa ett inledande tal på en studysession gjord av ingen mindre än... Karel Vasak. Börjar snart bli frustrerad på bristen av papperskopier på hans fördrag och tal och liknande. Voy voy.

Insåg just att det är skärtorsdag och alla barn är utklädda till påskkärringar, eller letar påskägg, men eftersom jag numera är vuxen (isch) så får jag inga påskägg (visserligen ser jag ändå ut som en påskkärring), däremot får jag plugga. Ingen rast och ingen ro när man är student. Men nu tror jag faktiskt att jag ska runda av min hektiska uppsatsvecka, ska faktiskt hem till byn imorgon och behöver tvätta inför detta... och vattna blommor... och vattna tommy... och sådant.

/Flitiga myran out

Inga kommentarer: