onsdag, april 18, 2007

Fias FantasiFoster

Vaknade just från en jätteintensiv dröm, och den första tanken jag hade när jag vaknade var "WOW", den där drömmen borde jag skriva som en bok! På grund av tidsbrist får den förflyta till att vara ytterligare en i mängden av Fias FantasiFoster.
Neil Gaimans böcker har en underlig inverkan på mig. Jag vill börja skriva igen, in fact, det kliar i fingrarna som bara den idag. Men jag har inte tid. Måste skriva en D-uppsats, och fastän det låter mycket tråkigare så är det dock mycket viktigare. Sen när jag har en examen och går och söker jobb (läs är arbetslös), då är det en helt annan sak. Då ska jag läsa och skriva som bara den.

En vacker dag kanske jag tar och fortsätter på den bok jag började skriva då jag var 14. Allting är raderat, men jag har fortfarande karaktärerna i huvudet. Fast som min bror Johan sa, då jag berättade storylinen för honom en gång.. "Du kanske ska ta å finslipa den litet..." =) Inget är perfekt då man är 14. Men om det inte vore för att jag fick upp ögonen för alkohol och cigaretter vid den tiden, hade nog mitt liv sett mycket annorlunda ut idag. Då hade jag nog varit en gnutta mer naiv, men kanske skrivit mer böcker. Och antagligen hade jag spelat mer dataspel. Och klätt ut mig till en alv och vart på medeltidsveckan. (Jag VILL vara med där!)

En sak som fått ned mig på jorden litet idag är dock mina katter. De får sammanlagt trettiosju miljoner minuspoäng, för då jag vaknade i morse hade de dragit ned min MP3-spelare på golvet och tagit bort muffarna om hörlurarna. Jag hittade en i badrummet och en under soffbordet, som tur var var de inte så söndriga. Men sen så hittade jag disktrasan under soffbordet, och till sist Aska uppe på kylskåpet. Jag gissar på att det är Aska som är syndaren i detta fallet, därför får hon som straff också vara med på bild idag.

"What... ME?! I would neeever..."

/Feejay out

5 kommentarer:

Mike sa...

har du läst senaste Heroes?

Martina sa...

Nej, inga alver på medeltidsveckan... då får du nog börja lajva istället.

Fia sa...

Jag har inte läst den nyaste men ska läsa den nu. Angående medeltidsveckan så insåg jag min dumhet strax efter jag publicerade det, men budskapet går ju fram iaf, hoppas jag... =)

Anonym sa...

Du är du en förvirrad människa, men jag gillar dig ändå! Jag undrar om jag inte varit likadan som dig, om jag tillåtit migsjälv (och kanske inte tränat hela tiden). Men nu är jag perfekt som jag är! :D
(häsla Mia att hon måste fylla på i sin blogg ibland. Jag kan inte skriva någon kommentar till henne själv!)

Fia sa...

Hehe tack älskling... tror jag! ;) Jag försöker förklara för Mia då och då att hon måste fylla på sin blogg men hon säger jämt att hon inte vet vad hon ska skriva. Men då förklarar jag att jag inte heller vet vad jag ska skriva i min blogg, men någonting blir det alltid. =)