torsdag, april 26, 2007

Vårrensning och miljoner andra saker jag vill göra

Myrorna har äntligen börjat trotsa vårvintern och började igår myllra över asfalt och gräs. Utbytesstudenterna här på vänorts sågs klädda i shorts, grillandes och solandes. 

Eftersom det var två säkra vårtecken tänkte jag ta och jinxa det genom att plocka undan alla vinterkläder. Jag rensade i röran här hemma hela kvällen, tvättade och fräschade upp min sommargarderob och packade ihop två klädpåsar som ska gå till röda korset. Jag passade 
även på att plantera om min murgröna i en snygg kruka, och så delade jag på pilbladsblomman som har hållt på att dö i cirka 3 månader.

Har gjort en liten lista på fler vårstädningsmoment, men verkar aldrig riktigt hinna med dem. Jobbade på kvantum i tisdags och ikväll, har min examensuppsats som ligger och väntar på mig, som faktiskt bör ha prio ett men nu har halkat ned på prio fem bara för att det är så tråkigt.

Stress, stress, stress. I love it. Har miljoner saker jag vill göra, men bara 24 timmar om dygnet.
Sen så hjälper det ju inte att A och B har fått mig hooked på neopets igen... =)

Det är iaf bra att jag får lite fler tider på kvantum eftersom mitt leverne plötsligt blivit rätt så dyrt. Förra månaden köpte jag en dator, och idag har jag och Tuffefluffsen bokat biljetter till Malmö. (Vi åker i juni!  *weeee*) Jag hörde hans mor idag i högtalar-telefon och vad som skrämde mig litet var att jag inte förstod ett ord av vad hon sa. Snacka om att vi kommer ha kommunikationsproblem, båda är hörselskadade, en snackar norrländska och en annan skånska med tjeckisk brytning. Ska bli intressant att se hur det går...

/Feejay over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte filma/banda i smyg när du och Tommys mamma pratar. Det skulle vara ganska intressant! hihi...På måndag är det valborg. Jag saknar faktiskt Luleå extra bara för det! Minns du för två år sedan när vi grillade på BC2 och var inte Håkan där också då? Minns iaf att vi satt i våra overaller bakom ett soprum du och jag och pratade "allvar". Nu måste min kaka ha svalnat. Jag vill sova. KRAM

Anonym sa...

det var jag som skrev nyss. jag ville vara lite anonym... :D

Fia sa...

Hehe, jag förstod ju att det var du.. nu är du ju inte anonym längre.. ;P Jag saknar dig! KRAM