söndag, april 29, 2007

Sötsaker och litet smått och gott

Nu har jag pysslat på ännu mer i hemmet. Har bakat blåbärskaka och gjort hemmagjorda köttbullar. Det var första gången jag gjorde köttbullar och det var riktigt kul. Ska försöka förfina min köttbullsrullning till nästa gång, var så hungrig när jag gjorde dem så jag skyndade mig kanske litet för mycket. =)

För ett år sen skulle jag aldrig trott att jag skulle kunna sy gardiner och kuddfodral, baka bullar, rulltårtor och blåbärskakor, inte heller trodde jag att blommor skulle vara så kul. Det är dessutom mycket enklare än jag trodde... Jag skulle nog bli en ganska hyffsad hemmafru. Bra å ha i åtanke ifall Tuffse blir snuskigt rik och jag inte behöver jobba....

Ska baka lite mer kakor någon dag, har märkt att de också fungerar bra som mutor om man vill exempelvis ha håret klippt eller behöver ha någon att springa ett ärende. Too bad bara att Tuffse inte går att muta med sötsaker. Borde ha skaffat mig en mer sötsugen pojke som jag kunde baka kakor till i gengäld för massage eller liknande. Har en knöl i ena axeln av samma storlek som fotboll. Åtminstonne känns det som det. =/ Jag tror jag ska försöka använda min "subtila charm" och övertyga honom.

Nu börjar det bli lite sent, så jag lämnar er med bilden av Sota och Sudden på näthinnan.

Enjoy
/F


Fluffe nr 1 och 3 i mina föräldrars mysiga säng

4 kommentarer:

Sooz sa...

Tänk vad mycket tid man skulle ha till roligheter om man var hemmafru... plus att man skulle kunna baka goda saker hela tiden. *smyger in och stjäl Fias blåbärskaka*

Fia sa...

Det skulle vara kul i ett par månader iaf, sen skulle jag nog bli rastlös. Plus att Tommy antagligen skulle bli galen på mig som hela tiden smutsade ned köket, jag är som en naturkatastrof då jag bakar, det ligger mjöl och klegg över allt.. =)

Anonym sa...

Såååååå.... Du bakar, han städar?? *flin*

// 'dreas

Fia sa...

Nope, jag bakar OCH städar.. det du! =)