tisdag, april 10, 2007

Time out

Påskhelgen är nu officiellt över, men jag stannar på byn tills imorgon i alla fall. Känns skönt att ta en time out ibland och bli upp-passad av familjen. Har också hunnit träffa min 83-åriga mormor en hel del, igår spelade vi alfapet och kinaschack, och tro det eller ej men den damen är en hejare på kinaschack! Jag börjar dock misstänka att hon fuskar... =)

Sen är det också jättekul att se mina två katter interagera med mamma och pappas katt Sudden. Som det ser ut just nu så är Sota lägst på dominansskalan och blir jagad av Sudden, som i sin tur blir jagad av Aska. Jag tror att Aska försvarar Sota, för de två systrarna verkar hålla ihop rätt så bra. Igår låg de och sov tätt ihopslingrade i mysfotöljen på ovanvåningen, som ena små änglar... =) Fast sen på kvällen hade de ju självklart piggnat till och lekt sjöslag då vi skulle sova.

Idag ska mamma och pappa tillbaka till jobben så nu blir det lite tyst här hemma... funderar på att ta en dusch, äta frukost, sedan plugga på mig MP3-spelaren, gå ut och gå en sväng på byn, kanske gå förbi Ätbart och dricka en stor kopp kaff.... det är trevligt att gå ut och gå här, i mina barndoms fotsteg. Överallt har jag sprungit, cyklat, spinkat, skrapat knäna, pallat äpplen och smutsat ned mig. Doften av gruset påminner mig så mycket om forna vårar... blir riktigt nostalgisk!

/Fia out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Doften du pratar om.... är det den där speciella "grus blandat med gammalt hunbajs i solskenet"-doften???
;)

Fia sa...

Nja, snarare doften av asfalt när man har ramlat av cykeln och farit med huvudet före ned i diket och käkat grus... Doften av hundbajs är jag inte så nostalgisk över.. =)