onsdag, april 04, 2007

Ghostrider + litet om blommor och plugg

Mina vårlökar håller på att slå ut! Tråkigt bara att det har blivit en sån köldknäpp nu så att jag måste ha dem inne, då vissnar de också mycket snabbare.

Igår såg vi alltså Ghostrider på bio. En ovanligt klyschig film med en tragisk barndom, en sappy love story, turning poing och en... Nicholas Cage. Vi alla som såg filmen höll med om att de borde valt en annan skådis till denna film än gamle Nick, dels på grund av vad Tommy kallar hans Elvis-stämpel, dels på grund av att han inte riktigt passade helt enkelt... Han har varit med i för mycket för att han ska bli trovärdig. Varför blir han nästan bara castad i bil och motorcykelfilmer nu för tiden...? Iaf! När man insett att filmen är så pass klyschig och smält det så blir den ändå ganska underhållande, många små humorscener och den brinnande döskallen var ju ändå rätt så cool. Allt som allt ger jag den ändå bara 2 kameler av 5.

Nu ska jag springa på skolan, snacka med min handledare, utpressa bibblan på mitt blad som saknas i min text som jag beställt och så ska jag nog försöka hinna plugga en stund innan jag ska åka å jobba på kvantum.

/Feejay out

Inga kommentarer: