söndag, april 08, 2007

Påskhelgen

Är just nu i Älvsbyn och firar påsk med familjen och Tommy (som jag dock skjutsat hem ikväll så att han skall få litet gjort i skolan... ) Det har varit en trevlig helg, i fredags tog jag och Tommy en långpromenad förbi byns centrum, vi åt påskmiddag och såg på kvällen såg vi For a handfull of dollar. Mamma visade stolt upp sin LP med soundtracket till filmen, hon var en riktig musikkännare när hon var ung!

I lördags så var jag, Tommy, mamma och pappa och tittade på en stuga som de eventuellt skulle hyra, tyvärr var den i något dåligt skick så det blev ingenting av den affären, de kollar vidare. Sen for vi upp till Mattbergstjärn och pimplade och grillade, och på kvällen såg vi Borat hos min bror David. Den filmen är nååågot sjuk, men jag gillade den. =)

Idag så tog vi en lång sovmorgon eftersom vi alla var utmattade sen gårdagen, sen så kom min kusin Ingela hit med sin fästman Jim och deras två barn Algot och Elsa. Snacka om två söta ungar! De gör att man får lust att kidnappa dem... Iaf så kom vi fram till att vi skall stoppa förbi deras lägenhet då vi kör förbi Växjö i juni på vår roadtrip. Najs najs!

Nu ska jag nog avrunda kvällen med lite vindrickande och TV-tittande.

/Fia over and out

4 kommentarer:

Sooz sa...

Låter som en påskhelg ska vara...

Fia sa...

Jepp! har saknat att pimpla på isen.. =)

Anonym sa...

Ska ni köra förbi växjö på vägen till malmö? är inte det en vääääldigt lång omväg?? Varför inte köra E6 från Sthlm förbi Göteborg i stället?? jag är ju så trevlig och värd att hälsa på! :D

Fia sa...

Vi ska inte köra ned till malmö utan vi flyger dit, sen så ska vi bila upp till helsingborg, växjö... tyvärr tror jag inte vi kommer till göteborg, men vi vet inte riktigt ännu.. =)