torsdag, april 19, 2007

Ut med det gamla...

In med det nya!

Idag är slutet på en era.

Denna gamla skrotdator som jag skriver på skall pensioneras för gott! Det var ett svårt beslut... (NOT!) Denna dator har tjänat mig väl (isch). Jag har inte kunnat spela några avancerade spel på den, ibland har jag inte ens kunnat spela betapet på nätet. Definitivt inte om jag har musik på samtidigt. Och i slutet inte ens när betapet-sidan var uppe. Men jag har ju kunnat prata med folk på ICQ iaf. Om det inte varit en torsdag mitt i veckan då nätet varit segt. Och titta på serier på helskärm kan man bara glömma. Den sista veckan har det inte ens gått att de någon serie ö.h.t. på grund av en bugg.

You get the point.

Denna dator har gett upp.


Tuffefluffsen säger att jag kommer gråta av lycka över hur bra min nya dator kommer gå jämfört med den här. Och det kan mycket väl stämma. För jag har ännu aldrig ägt en dator som kan låta mig spela SIMS 2. Knappt ens SIMS 1. Om denna nya gör detta för mig kommer jag vara evigt tacksam. Tuffefluffsen är dock lite förfärad, eftersom min nya dator kommer vara snäppet bättre än hans. Tuffefluffsen anser att en dators kapacitet inte kan gå till spillo, och eftersom jag inte spelar WOW eller något av de spel som han brukar spela på sin dator, så nyttjar jag ju inte min fulla kapacitet...? Jag ska därför försöka vara denna nya dator värdig genom att kolla på serier på fullskärm - jag repepterar - på fullskärm och så skall jag även ha igång olika forum och betapet i bakgrunden.

I shall not let this new power be here in vain!

För övrigt så vill jag bara tacka A för att han tipsade mig om det superroliga spelet Geosense. Jag har lärt mig många nyttiga geografiska kunskaper och ytterligare visat min dorkyness (för alfapet är inte nog nördigt nu för tiden!).

Nu ska jag äta frukost och njuta av de sista timmarna med denna dator innan min bror kommer och installerar min nya.

/Fia out

4 kommentarer:

Mike sa...

kul för dig då...

Anonym sa...

Du kan ju annars installera folding@home (http://folding.stanford.edu) så används datorn mycket! Eller mest för att reta Tuffefluffsen så han inte kan köra WoW på den...

ps. Jag har bytt namn på min blog... ds

Fia sa...

Folding what? Vad är det för något? Skall fixa det där med namnet ikväll.

Anonym sa...

Det är som SETI@Home (där de söker efter gröna män från mars), fast det används för medicinsk forskning. Läs på hemsidan jag plitade ner...