tisdag, april 24, 2007

Tjuvlyssnat, aka "Saker min pojkvän säger"

Hört i ett datarum inte långt från här:
"Du vet vad en interpellation är,va?"
"Jo, en sån där grej som dom gör i riksdagen..."
"Aaah. Jag tycker det skulle vara trevligt ifall någon av politikerna som ger svar på tal på dessa interpellationer någon gång kliver upp på podiet och säger 'Vet ni vad 
ni kan göra med den här interpellationen? Ni kan ta och interpellera min röv..'"

Eller "Fru Talman, jag anser att hovrättsrådet borde interpellera min röv..."

Enligt källor så skulle dessa yttranden tydligen vara ganska coola... Speciellt om de kommer från Lars Leijonborg. Jag vet inte varför, det är tydligen bara extra bra då. 

Ungefär som "Vi anser att Karthago bör förstöras". Fast en bättre version.

Det är en underlig värld.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär som jag ibland gör när jag programmerar och det inte riktigt fungerar...

http://vet.hut.nu/?id=19

I övrig så anser jag att Mr. P's mobil bör förstöras...

Fia sa...

Hehe, validera din röv? Humor! =)