fredag, april 20, 2007

Spejsigt värre

Nu har jag fått igång den nya datorn. Den är jättespejsig med en ruta på ena sidan av chassiet så man kan se in på hårdiskarna, och så lyser det blått och rött ljus ut (därav spejsigheten). Fick köpa den av min bror till ett mycket rimligt pris och där till fick jag ju även välja exakt vilka program jag ville ha på datorn plus att han har fixat massor av bra spel som kommer hålla mig upptagen i flera år. Exempelvis har jag fått SIMS 2 med alla expansioner, Sam & Max hit the road, Monkey Island 1 & 2, Dott, mm. Fia happy!

Har även börjat lära mig att hantera Opera, som tydligen är rätt så bra. Min bror visade mig lite funktioner man kan göra, bland annat byta sidor och stänga ned och klicka med några magiska viftningar med muspekaren. Sedan så går det installera röststyrd webbläsare också, men det tyckte jag var lite over the top. Men ändå coolt, det finns så mkt funktioner och gadgets och mitt huvud är fullt av olika instruktioner som jag inte förstår men jag tror det är okej, jag lär mig allt eftersom. 

Det var gode coolt att kunna kolla på serier på helskärm, till en början kändes det nästan jobbigt att ha så stor skärm, men sen så vande jag mig och så var nyhetens behag försvunnet. Tänk så snabbt det går att vänja sig vid dessa bekvämligheter. Och så o-bortskämd jag varit med alla dessa saker (som tydligen är självklarhet för de flesta alla).

Nu ska Fia och Tuffse hit the sack!

Over and out

2 kommentarer:

Sooz sa...

Grattis till nya burken! Har du gett den ett namn ännu? Namn är viktiga vet du :)

Fia sa...

Jag har aldrig döpt min burk förut.. fast den här är egentligen den första jag äger helt och hållet så det är ju min första riktiga burk... Ska fundera ut ett bra namn! =)