måndag, april 16, 2007

Neil Gaiman och Islossningen

Jag har nu läst färdigt två till av Neil Gaimans verk; Neverwhere och Stjärnstoft. Båda böckerna var väldigt bra, Neverwhere var lite mörkare och Stardust var sockersöt. Neverwhere-boken finns ju även som en serie som jag har dragit ned, den ska jag och Martina se någon dag framöver. Stardust kommer ut på bio den 10:e augusti och verkar bli en jättebra film. *hoppas*



Jag har fått mersmak på att läsa och funderar på att ta mig an alla Harry Potterböckerna, funderar just nu om jag bör läsa dem på svenska eller engelska. Och om jag ska köpa dem alla eller låna. Med min ekonomi just nu så låter "låna" bättre.

För övrigt så har jag nu börjat kika på avslutningsfirandet Islossningen som sker 19 maj. Min kära mor har yttrat en önskan om att gå på denna avslutning och verkar tycka det är en stor grej, så jag har beslutat mig för att göra det. Det kan nog också bli rätt så kul, dessutom, när jag går på ceremonin så får jag ju ett diplom också. Får se om mina bröder följer med också.
Nu är jag uttråkad. Inga nya serier att se. Först på onsdag kan jag se nya Gilmore Girls, och först på Torsdag McLeod's daughters och Crossing Jordan. 24:e kan jag se Heroes, och ända till den 25:e får jag vänta på NCIS. GAAAAAAH!
/Feejay out

2 kommentarer:

Martina sa...

Mikaela uttryckte en önskan om att spela Munchkin Bites nån gång, hon har aldrig spelat nåt av Munchkin-spelen. Så jag tänkte att vi kunde spela det med henne nån gång, och kanske Tommy och Danne om de också vill vara med...

Fia sa...

Definitivt, bring it on! =)