söndag, september 30, 2007

Planering...

...är en sak jag börjat fokusera på.

Det känns bra att försöka se hur mitt liv ser ut om några månader. Försöka föreställa mig jobbintervjuer, shopping av mer "propra" kläder att ha på intervjuer, inredning av ny lägenhet, utforskning av ny stad. Måste försöka hitta ett smultronställe, en oas i storstadsdjungeln där jag kan finna bra kaffe till ett billigt pris och en lugn stund.

Jag är extremt sugen på att börja packa, men det är ju alldeles för tidigt. Men jag vill bara slänga bort massa onödiga saker, vi kommer ju börja om på ett nytt ställe, då ska man inte ha en massa gammal skit liggandes kvar...

Och en grej till.

Häromdagen höll jag på att gå ut mitt i vägen då en bil körde... jag kollade ned i backen som vanligt och hade MP3-spelaren på, så jag var både döv och blind. Det känns som ganska onödigt att bli påkörd, så jag ska skärpa mig så det inte händer. Annars lär jag bli påkörd en vacker dag. Det känns mycket troligt, faktiskt. Därför har jag beslutat mig för att sakta ned mitt tempo, bli mer observant och ta mer tid till viktiga saker. Om det innebär att mindre viktiga saker blir lidande så får det vara så. Jag är en person med mycket inneboende stress och funderingar just nu, jag behöver tid till att reda ut alla tåtar.

Power to the Fia!

/F over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog en bra idé. Det brukar göra ganska ont att bli påkörd...

Fia sa...

Jo jag har också fått för mig det...