tisdag, september 04, 2007

Flitig som en myra

Idag är jag flitig, steg upp klockan nio och satt med uppsatsen ända till ett. Har fått ganska mycket gjort också, så nu tänkte jag vara snäll med mig själv och tillåta mig ha lite kul tills jag cyklar iväg till jobbet halv fem. Tror jag ska ägna mig litet åt Da Vinci-koden och dricka litet mer kaff. Boken är ganska okej, men inte jättebra. Tror det var M som sa någonting om att hon inte gillade Dan Browns korthuggna skrivstil, något jag helt kan hålla med om. Men den är ändå rätt spännande... =)

Har kommit fram till att jag måste bli flitigare på att läsa, det är trots allt ett av de viktigaste råden i Stephen Kings "Att Skriva". Läs, läs, läs - så blir du en bättre författare. Den andra fröken M gav mig för ett tag sen några böcker ur en fantasy-bokserie som heter "Imperiets Dotter" av Raymond E. Feist och Janny Wurst, som jag tänkte ta itu med sen, och så har jag två fantasyböcker av Tad Williams som jag glance:at nyfiket på.

Nej, om man skulle ta och sätta igång med å lata sig då!
/Fia over and out

7 kommentarer:

Minellie sa...

Härligt! Då är du också snart helt färdig.. Duktiga du!! =)

Anonym sa...

Ah, Minne, Sorg och Törne eller hur? Kom ihåg bara att hela serien är typ 12 böcker lång eller nåt sånt =). Och Imperiets dotter är sex böcker, tror jag... men om du gillar Feist så kan du få låna Ormkrigskrönikan, Kampen om rämnan och Krondors söner av mig sen.

Och jo, jag hatar verkligen Dan Browns usla språk...

Fia sa...

Liza: Ja visst ÄR jag! =)
Martina: Jo det var Minne, Sorg och Törne faktiskt. Har del 1 och 2, får väl lov och låna resten... och om det visar sig att jag gillar feist så lånar jag gärna det av dig sen! ;)

Mike sa...

Dan Brown skrivsätt är som om det vore en film. Väldigt lättläst men ändå inte intressant. Känner att jag verkligen inte vill läsa mer av honom.

När kommer du till biblo idag för att bli färdig med din uppsats?

Fia sa...

Jag vaknade just (jobbade sent igår så jag kom i säng rätt så sent).. Men eftersom du bara skulle stanna till lunch och jag ändå lär ta en stund på mig å äta frukost å packa ihop så har jag beslutat mig för att stanna hemma och plugga istället. Får försöka ta mig upp tidigare imorgon. =)

Martina sa...

Ja, du fick ju de två första böckerna av mig =).

Fia sa...

Javist ja, det var ju av dig jag fått dom! =)