torsdag, september 27, 2007

Rensa i röran

Det är inte dumt det där med att rensa i röran.

Igår gick vi tillbaka till S&A med alla filmer vi lånat, och så gick jag tillbaka till bibblan med alla böcker jag lånat till uppsatsen, ville hålla på dem tills jag visste att jag inte behövde dem något mer. Resultatet blev: tomt skrivbord - mycket lättare att koncentrera mig. Jag har till och med börjat kolla runt på platsbanken och surfat runt på Göteborgs hemsida för att få reda på vad de har att erbjuda. Visserligen så ser jag inga av de jobb som jag vill ha, det verkar vara dåligt om samhällsvetarjobb, om det inte gäller ekonomi förstås. Men man kan ju kanske försöka sparka in lite dörrar och se om de inte vill ha mig ändå... Man får inget i livet för att fara försiktig, det gäller att visa hur bra man är bara. Eller som en annan brukar säga: "Det är bara dunka upp den på bordet!"

Jag är glad över att jag äntligen kommit igång. Nästa gång jag stagnerar ska jag slänga ut gamla kläder som jag har haft i en låda i över ett halvår och bara glömt bort.

För övrigt har nu TV-serie-säsongen börjat om. Har sett första Heroes, första NCIS och första Bones (det är så många serier jag känner att jag hinner med just nu), och två av tre var bra. Kan vänta med övriga kommentarer tills andra har hunnit se dem också... =)


/Fia over and out

5 kommentarer:

Martina sa...

Och de där tre filmerna du lånat av mig...?

Anonym sa...

Du!!! Kolla in akademiker-arbetsförmedlingen. Nystartad företeelse som ska komplettera den vanliga AF. Endast för akademiker. Sen tycker jag väl att ni kan stanna här om jag ska vara helt ärlig....

Fia sa...

Martina: Har inte hunnit se dem, är det bråttom? Mogsy: Jag uppskattar din ärlighet Monika. Men man vet ju aldrig vad som händer, det kanske visar sig att det är slut på alla jobb i hela världen förutom just i Luleå. Fast jag skulle inte räkna med det... =) och akademiker-af verkar ju jättebra, och precis i rättan tid för mig. Jag ska hålla ögonen och öronen öppna.

Martina sa...

Nej, tänkte bara att du har ju haft dem ett tag nu...

Kollade upp "Sveriges akademikerförmedling" (antar att det var det som Mogsy pratade om) och de vänder sig bara till medlemmar i Sveriges Ingenjörer, Jusek, Naturvetareförbundet och Civilekonomerna...

Sooz sa...

Jag har sett NCIS men inte bones eller heroes ännu. Heroes behöver jag nog ha en kväll på mig eftersom jag behöver se de sista avsnitten av förra säsongen först.