tisdag, september 11, 2007

Fia Tänker Till....

För ett par dagar sen fick jag en idé... (då jag satt i kassan och hade så där lagom tråkigt).

Istället för att ha en sån där vanlig butik som är som alla andra, trist och tråkig och alldeles för förutsägbar... skulle man ju kunna ha en butik som även extraknäckte som... hinderbana! (Nu tänkte jag inte en sån där som dom har i armén, utan en i stil med den som var med på TV4:as gamla goding "Gladiatorerna". Gladiatorerna i det här fallet skulle då vara butiksmedarbetarna.)

Picture this....
* Ditt första mål - att få en korg att stoppa matvarorna i. Men för att få den här korgen måste du springa ifatt någon blixtsnabb kassörska som springer omkring med korgvagnarna i butiken och även snor alla som ligger tomma på marken. Lyckas du få en korg är den säker, lyckas du inte, får du hålla matvarorna i handen.

* Mejeriavdelningen - Här har vi då Galna Gustav, vår rugbyspelande kolonialarbetare som är van att tacklas. Han försvarar mjölken. Lyckas du komma förbi honom får du plocka på dig mejeriprodukter, annars får du vara utan.

*Sen - frukten. Här möts du av Erik och Jenny, våra dopade grönsakshanterare som slänger allt från avocado till vitkål på dig. Lyckas du dodga deras grönsaker och frukt får du plocka på dig vad du vill, annars gå vidare.

*Kyldiskarna - längst diskarna springer fler kolonialarbetare med stora mitsar och sparrar (heter det så?), deras mål är att hålla dig borta från kyldiskarna. Lycka till med att plocka på dig en enda vara... och endast om du har riktigt svinig tur kommer du lyckas få den frysvara du varit ute efter från början.

*Sista hindret - betalningen. Endast en kassa är öppen, och vid denna står hela kassör-gänget och väntar. De täcker bandet som målvakter, och det du ska göra är att försöka slänga på varorna på bandet. Ligger dom på bandet är dom säkra. Missar du... bättre lycka nästa gång du ska handla!

Det var min lilla idé, nu hoppas jag att någon plockar upp det här och driver det till handling. Jag höver gladiatorhandling!

/Fia over and out..

Ps. Idag ska jag gå till skolan. Konstigt.

2 kommentarer:

Sooz sa...

Underbart! Jag skulle då i alla fall vilja titta på när folk handlade i den butiken :)

Fia sa...

Jag med... fast jag skulle gärna vara en av gladiatorkassörskorna... ;)