lördag, september 15, 2007

Out of the Wilderness

Idag bär det av hem till Luleå, och det är med blandade känslor. Varje gång jag åker hemhem så är det i för få dagar, hinner bara med hälften av vad jag vill göra och hälften av personerna som jag vill träffa. Måste komma hem oftare. Funderar på att åka hem första helgen i oktober och passa Sudden då päronen är i Sthlm, kanske dra ihop E&L och gå ut på tresco som "in the old days". Kanske får jag också tid att gå upp till hundberget, och tid till att läsa fler böcker ur mammas bibliotek.

Den här trippen har varit litet känslosammare än de brukar eftersom en person i vår bekantskapskrets dött. Vi har pratat mycket om döden och om familjen, det som känns bra är att vi är en så tajt familj, alla barnen är utflugna ur boet men återvänder hela tiden. Pappa å mamma är bra föräldrar som lyckats få en så bra familjesammanhållning. =)

Sen har man ju fått det vanliga ego-boosten... mamma är av den uppfattningen att hennes barn är intelligentast och bäst i världen och hon är inte snål med berömmen, vilket gör att jag alltid åker tillbaka till Luleå med tusen gånger mer målinriktning och engagemang än när jag lämnade stället. Det känns rätt så bra. =)

Nu ska vi äta Korv Stroganoff innan vi åker, så goodbye from me och see you soon.
/Fia over and out

Inga kommentarer: