söndag, september 09, 2007

Lyckad dag

Veckan startade med ett ryck i morse då jag vaknade utvilad som en tupp (visst e´ ja fyndig?) kl. 9.00, gick upp och satte mig vid datorn. Jag kom på att jag skulle fixa till en sak på min uppsats, sen en till, sen en till. Sen så blev jag fast. Halv elva kände jag hur magen knorrade, hämtade lite frukost och såg ett missat samtal från Kvantum. Jag ringde tillbaka och fick reda på att jag gått miste om ett arbetspass jag kunde ha fått eftersom någon var sjuk. Nåja, sa dom, det kanske dyker upp ett åt dig imorgon. Bra, tyckte jag, och så fortsatte jag skriva på uppsatsen. Skrev och skrev tills jag äntligen kände att den var färdigfixat. Då var klockan plötsligt 16.00 och jag hade suttit i underkläderna i sju timmar, hade inte ens borstat tänderna eller ätit lunch. (När man får den där rätta inspirationen är det lätt att glömma bort de vardagliga sakerna.. ;)

Imorgon ska jag ögna igenom uppsatsen en sista gång och sen lämna in den... känns otroligt skönt! (Tänk, snart kan jag hämta ut min examen...!)

Senare idag fick jag massa besök, bland annat av en vän som jag inte träffat sen december på grund av att hon bor en bit bort. Var jättekul att umgås och snacka om allt som hänt, hon är alltid så glad.. Vi åt tacos, såg på top model, csi, sen bakade jag chokladkaka. Nu har alla gått hem och jag sitter här och glädjs för mig själv.

Nu är skolan snart över.

/Fia over and out

Inga kommentarer: