fredag, september 07, 2007

Kattkalendern

Har jag någonsin berättat för er om min kära katt-kalender med olika kattporträtt för varje månad..? Inte? Vad konstigt...
På bilden bredvid kan ni se mars-katten Dina, en russian blue-unge från Gävle. Denna månad är det ett porträtt av en norsk skogskatt vid namn Theoder. Theoder är en långhårig, bruntigrerad tabby med en vit nos och haka. På bilden räcker Theoder ut tungan åt kameran på ett ytterst ohyffsat sätt... men så är ju också katter väldigt ohyffsade varelser. =)

En kalender är bra att ha av många skäl. För det första så kan man varje månad njuta av ytterligare ett nytt sött kattansikte. Sen så kan man skriva ned saker som man måste komma ihåg, och arbetstider. (Denna månad är kalendern fullklottrad med det senare.) Sen kan kalendrar fungera som uppstressare, vilket är mindre kul ("Ånej, är vi _redan_ inne i september!")...
Men inte idag, för idag tar jag mig friheten att lata mig.
Har tagit det mogna beslutet att inte fixa på revideringen någonting idag eftersom jag uppriktigt sagt känner mig utsliten. Så jag ligger och läser DaVinci-koden, halvsover och gosar med mina pälsbollar. Ska nog vara skamlös och titta litet på Våra Bästa År nu också. Och kanske skriva litet på andra, mer roliga saker. Sen, jobba och tjäna pengar.
Sist av allt tänkte jag bara inflika en liten sak från min andra, minst lika braiga, pocketkalender (som idag känner sig litet åsidosatt).
"Att ibland stanna upp ett tag, kan vara enda möjligheten att orka gå vidare..."
- Citat av Olle Wedholm.
/Fia over and out

4 kommentarer:

Minellie sa...

ojoj.. katter... Vi har hur många kissekatter som helst som vill sova på Hotellet i helgen :) Är kattutställning på Arcus i morron!

Fia sa...

Det skulle varit kul att se på, om det inte vore för att jag jobbade då.

Nina sa...

jag har också den kalendern :) fast den ligger i nån låda, har inte kommit för mej att sätta upp den, det kanske börjar bli dags nu...

Fia sa...

Hehe jo med nio månader gångna så kan man tycka det.. ;)