fredag, september 21, 2007

Nya förvirringar...

Skulle ha varit på basinformation just nu, men eftersom jag fick jobb idag så prioriterades den bort. Ska gå in och få en ny basinformations-tid på måndag eller tisdag, får se först om chefen ringer och ger mig lite arbetstider på måndag, det vore bra för då kan man ju se till så basinfon inte krockar med jobbet. Men antagligen så kommer det inte gå att undvika ändå...

Har varit duktig och samlat på mig massor med meritpapper, arbetsgivarintyg och sånt skojsigt. Samt att både AF och AEA skickat ut material till ifall jag vill söka ersättning. Så nu sitter jag här, förvirrad, och stirrar på den begynnande högen. Vad ska jag med allting till? Det ena ska skickas dit, och det andra dit. Och behöver jag verkligen mina skoldiplom från UF-tiden? Och borde jag hämta ut arbetsintyg från Kårhusrestaurangen? Och NÄR kommer jag hinna göra detta? Det var mycket jobbigare att vara deltidsarbetslös än jag först förstod. Men samtidigt såååå grymt skönt att inte plugga längre! Måste dock ta en dag för att ordna upp allt detta pappersarbete.... och det ser jag ju verkligen fram emot, det vet alla som vet hur mycket jag älskar pappersarbete... Hmmm. Gmork.


Har för övrigt saknat allt det här folket som man vanligtvis träffar på skolan då man pluggar, jag är aldrig social nu för tiden. Det är inte bra, tycker jag, därför så jag har passat på att hänga på Stuk litet och spela kort, vilket har lett till oväntade saker. På lördag ska jag nämligen gå ut på Stuk (Hör och Häpna)! Har fixat en Chateau de Blah Blah:n för tillfället i ära, så det kommer nog bli finfint detta. Ser verkligen fram emot att bryta detta mönster av soffliggning, overallen behöver luftas och Fia behöver vara social!

Men nu behöver Fia äta frukost och åka till jobbet...

/Fia over and out

3 kommentarer:

Martina sa...

Jag hoppas att du har meddelat AF att du inte kommer på basinfot, de brukar tycka att ingen ursäkt är god nog för att inte komma på avtalade tider dit... inklusive sjukdom etc. Och tänk på att reglerna ändras för deltidsarbetslösa efter 1 januari, då har man bara rätt till 8 månaders a-kassa. Vet inte om de månaderna räknas retroaktivt dock, men det skulle inte förvåna mig alls...

Anonym sa...

Soci...al? Vad är det?

Fia sa...

Tack för infon, visste redan om det dock.