lördag, september 01, 2007

Om saker som är som dom är...

Har varit en lång dag idag. Spenderade förmiddagen med att se Mists of Avalon, som jag kom fram till är ganska tråkig. Sen hade jag litet mer tråkigt. Sen så gjorde jag en del ärenden på stan och sen mötte jag upp Erika och Linnea som kommit från Älvsbyn för att umgås litet. Vi satte oss på Condis och pratade litet om allting som hänt på sistone. Mycket tråkiga saker kom upp, både om vår vän Stella som dog i december och om min brors kompis som dött för två veckor sedan. Det var otroligt skönt att prata om allting jobbigt som hänt, och jag tror det fått mig att kunna acceptera saker och ting. En del härliga minnen kom upp om Stella, och vi har pratat om att åka till Boden och hälsa på hennes mamma och besöka hennes grav. Om hon har en grav.

Av många anledningar så önskar jag dock att jag vore hemma i Älvsbyn just nu. Vill träffa min kära bror Johan och ge han en stor kram, vilket han nog behöver, och så vill jag träffa mitt andra väldigt speciella tvillingpar Anna och Alexandra som igår fyllde 17 år. Tänk så långt tiden går, det var ju nyss de var fyra år gamla och stod och lutade in på vår sida om häcken och spionerade på mig i min hammock. Jag var 11 vid det tillfället och satt troligen och läste någonting av David Eddings, men trots bokens höga kvalité så rycktes min uppmärksamhet bort till dessa underliga små uppenbarelser i röda små regnstövlar... Tänk om jag vetat då vad jag vetat nu, att dom 12 år senare skulle vinna priser som världens och sveriges bästa döva idrottskvinnor! (Det kanske till och med var på grund av min utmärkta barnpassning som dessa två inspirerades till sina framgångar... man vet ju aldrig...)

Jag tror alldeles för litet i den här världen är lämnat åt slumpen, utan många saker som är som dom är, är så för att så många små händelser lett till större händelser, som slutligen landat alla i den sits de är idag. Vilket leder mig till kvällens citat som avslutar dagens (något deprimerande) inlägg:

"Livet är som ett pokerspel, vi måste alla göra det bästa av de kort vi fått på handen."

/Fia over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är klok och du har just skrivit ett brilliant inlägg!!!
Power till Fia!!!
Kram M

Fia sa...

Tack tack, ibland överaskar jag mig själv med hur klok jag kan vara.=)