torsdag, september 06, 2007

Jag som oroade mig att jag inte skulle få arbeta..Pfffft! Denna vecka och förgående vecka har jag fått heltid, och även fast jag bara är schemalagd med en dag i veckan från nästa vecka framåt har jag en känsla av att jag kommer bli inringd rätt så ofta. I'm gonna be rich, rich, rich! *does the moonwalk* I övrigt så händer inte mycket. Jag ska plugga idag, tills jag åker till jobbet, och så ska jag plugga imorgon, tills jag åker till jobbet. För jag är en duktig kicka. Sen så kommer Lojsen å hälsar på, hoppas bara vi hinner träffas!

Dagens favorit är föresten min lilla murgröna som jag har i kontoret. Den hänger ned över ena sidan av skrivbordet och försöker sticka in sina små armar här och var (well, det är ju en klingerväxt after all). Plockade in den från balkongen för ett par dagar sen, och den trivs verkligen här inne! Den har redan fått massor med nya gröna blad, och tittar man riktigt noga ser man små små babyskott här och var, som blir större för varje dag. Tuffse tycker jag är lite knasig eftersom jag sitter och klappar mina blommor och pratar med dom, men det ger ju resultat! =)




Nåväl, to the uppsats! *oentusiastiskt 'weee'*
/Fia over and out

2 kommentarer:

Nina sa...

jobb är bra, pengar också :) jag tror att det är bra att pyssla om blommorna, det är nog därför mina dör hela tiden. jag borde kanske börja prata med dem istället för att ignorera dem ;) hälsa louise så jättemycket från mej om du träffar henne!

Fia sa...

Det ska jag göra... ett bra tips för att få blommorna att överleva (om man är disträ som mig) är att kryssa för i kalendern då de fått näring och vatten, på så sätt kan man se när det borde vara dags att ge dem nytt vatten (eller så kan man ju känna i jorden om man tycker det är enklare). Om jag inte höll koll i min kalender så skulle jag lätt kunna gå två-tre veckor och råka glömma bort att vattna mina små älsklingar.. det ÄR verkligen lätt att glömma bort. =)