onsdag, september 12, 2007

En dag i livet

Igår lämnade jag in mitt examensarbete, förhoppningsvis för sista gången. Nu går jag och väntar på svar från examinatorn, och har kunnat kosta på mig litet ledighet (eftersom de ändå inte ringt någonting från kvantum). Detta innebär att jag idag har tagit mig ut ur lägenheten och bara varit social med massor av människor, som på den gamla goda tiden! Spenderade förmiddagen på Kåren, spelade lite mulle, drack kaffe och pratade med någon arbetare som trodde jag var ny där. Sa hejdå till L som åkte hem till Götet igen, sen åkte jag på stan och fikade med E&L samt M. Blev även en kort shoppingtur (jag är en stolt ägare till en svart Lindextröja) och sen bar det av hem till Älvsbyn.

Skälet som jag åkt hem är av en tråkig natur, på fredag är det begravning av min brors kompis. Ska stanna här till lördag och passa på att umgås med min bror, men även med E&L. Och så ska jag läsa böcker. Min mamma har fyndat på Återbruket (vilket är ungefär som Myrornas) och de böcker som jag plockat ned till gästrummet är "I vargars närhet" av Nicholas Evans (som jag ska läsa ikväll) och ett gäng av Danielle Steel, Jane Austen och Barbara Taylor Bradford. Låter det litet sliskigt? Well, vad kan jag säga? Jag är en obotlig romantiker innerst inne. =)

Tänkte avsluta med en hälsning från Sota och Aska (som just nu är mycket missnöjda med att vara terroristerade av Sudden) "MIIEEEEAAAUUOOOOUUUAAAA!!" *frääs*

/Fia over and out

Inga kommentarer: