tisdag, september 18, 2007

Fantasy-Sverige och kaffe

Fick reda på en mycket tråkig grej genom Neil Gaimans blogg - Robert Jordan dog igår... =( Han hade varit sjuk länge men ändå kämpat med den sista boken. Vet inte om han fick den klar, men en sak är säker... Det är en sorglig dag i fantasy-Sverige.

Det ärockså en solig dag idag (till skillnad från igår som var en mycket blöt dag, jag har fortfarande blöta skor som bevis) vilket innebär att jag inte har någon som helst ursäkt för att uggla på här hemma. Jag funderar på att gå till skolan och kopiera upp mina gymnasieintyg och ta en kopp kaff' på Kåren, och sen gå och köpa kaff' på Slemmis eftersom kaffet här är slut.

Jo, ni hörde rätt. No kaff', slut. Man kan undra hur någon klarar sig förbi en sån prövning... Men det gäller att vara stark, fokuserad, och aldrig, aldrig glömma bort - hur jobbig abstinensen än är, drick ALDRIG pulverkaffe.

Detta leder mig till dagens citat, som passar väl in i sammanhanget:
"Levnadskonsten består inte så mycket i att avlägsna våra svårigheter som i att växa med dem." - Bernard Baruch

/Fia over and out

4 kommentarer:

Mike sa...

Noooooooooooo, not Robert Jordan. då kommer jag ju aldrig kunna få läsa sista boken och veta slutet på hela historien...

Fia sa...

Mmm precis. =(

Martina sa...

Jo då, för han höll på att skriva den när han dog, så den kommer förmodligen att ges ut, färdigskriven av en spökskrivare.

Anonym sa...

Hey, what's wrong with pulverkaffe?
He funkar ju aldelles utmärkt!