måndag, oktober 01, 2007

Oktober börjar bra..?

Nu sitter jag här igen... trött som fan. Hade inte tänkt vara vaken nu, men så ringde dom från kvantum och tyckte jag skulle komma in och jobba för de hade litet kris. Visst, tyckte jag, skulle gärna komma och jobba men jag har basinfo idag och jag vill inte missa den eftersom jag skjutit upp den förut.. Då tycker min chef att jobb faktiskt går före af, vilket är helt sant, men samtidigt har jag inte all tid i världen att skjuta upp af-möten på, vi har en tidsplan nu och ska försöka kunna börja söka jobb nästa månad. Och sen ska jag ju försöka få flyttbidrag när vi flyttar, och då måste man ha varit medlem i af en viss tid, vet inte hur länge dock... (någon som vet?)

Snäll som jag var gick jag med på att komma in och jobba tre timmar på morgonen så de kunde räta ut dagens schema. Tre ynka timmar ger mig ingenting i lön nästan... Men så snäll är jag att jag ställer upp, fastän jag hade planerat att fixa både med epublicering, lämna in examenspapper och få ut arbetsbetyg från Kåren... Saker som måste tas itu med så snabbt som möjligt.

Nu får vi bara hoppas att jag inte somnar på min basinfo sen...

/Trötfia out

3 kommentarer:

Minellie sa...

Flyttbidrag kan man få om man varit arbetssökande i ett år... så det är ett tag kvar till dess i så fall. Likaså finns en mysko regelom att du inte får flyttbidrag för attt kunna flytta för att börja på ditt "första" jobb efter examen eller annan utbildning.

Inte för att göra din dag mer deprimerad, men du vet att de tagit bort möjligheten att få a-kassa beserat på studier och examen va?? de går enbart på arbete: inom 12 månader måste du ha jobbat i minst 80 timmar i minst sex av månaderna... kan ev vara så att du kan räkna bort studietid och räkna 12 månader bakåt som varit studiefria (kan då bli ett par år).

Did that make any sence?? Lycka till i alla fall!! det är bara att söka jobb o se glad ut, jag håller tummarna för er båda!

Martina sa...

Sen så är det väl så att man inte heller kan få flyttbidrag (även om alla andra kriterier uppfylls) om det finns ett likvärdigt jobb man hade kunnat få på hemorten? Kommer ihåg att Kicki och Terese hade en massa tjafs med det.

Fia sa...

Minelli: Det där med första jobb visste jag om, det sa min handläggare, däremot sa han ingenting om att man måste varit arbetssökande ett år. Han rekommmenderade att jag sökte och visste ju om att jag var ny där, så dom kanske har gjort om den regeln? Hur som helst så har ju Tommy varit medlem så det kanske går på hans medlemsskap... man kan ju alltid försöka. Det där med a-kassan visste jag också redan om (så du behöver inte oroa mig om att ha gjort min dag mer deprimerad;) och jag tror jag kan få ihop ganska mycket tider genom att räkna bakåt, så jag bör få någon slags ersättning. Först måste jag bara bli godkänd på kursen och söka examensbevis...

Det där med likvärdigt jobb tror jag inte är några problem heller. Kan bero på att jag är optimist... =) Man kan alltid försöka!