fredag, oktober 19, 2007

Kostymdraman...

That's the shit. Har sett Becoming Jane som handlar om Jane Austens liv, en ganska tragisk historia.

Började då fundera om inte kostymdramornas period är över, för alla dessa remakes verkar inte vara så bra. Ska se Jane Eyre, vilket är long overdue, eftersom jag tänkt se den i ungefär 10 år. Sen ska jag se miniserien, och jag kan bara gissa att miniserien kommer vara sämre. Eller så blir det som Pride & Predjudice, att miniserien är bättre. *gnuggar geniknölen*. För övrigt så saknar jag Emma, och då menar jag inte den där fjolliga versionen med Gwyneth utan den med Kate Beckinsale och Mark Strong. Vilket snyggt par det var... Måste nog åka hem till bojn och låna lite filmer här hör jag...

Tar gärna emot förslag på fler kostymdramor att se när jag ändå är inne på detta spår. Och kanske någon bra fantasyfilm? Behöver något att göra, blir som tokig när jag bara jobbar och söker jobb.

Blubb blubb, guldfisk!
/Fia over and out

Inga kommentarer: