tisdag, oktober 30, 2007

En full dag...

Min kära sambo har börjat snappa upp att jag är missnöjd med vår lägenhet. (Det kan bero på det faktum att jag i söndags gick runt i en halvtimma och flyttade blommor från ett fönster till ett annat, suckade och sa "Nej, det där duger inte" och flyttade tillbaka dem.)

Igår drog han därför med mig ut på shopping.

Vi gick i blomaffärer, kollade på gardiner, och han försökte verkligen få mig att köpa något (vilket är underligt eftersom han i vanliga fall inte brukar gilla å shoppa)

..men då kunde jag helt plötsligt inte hitta någonting som jag ville köpa.

Känner mig litet som en dålig flickvän (hmmm) , men det var sån impulsvarning över det hela att jag tror min ekonomiska gen sa stopp. Gardin-dilemmat är alltså i nuläget inte löst, men jag låter det ligga och gro ett tag i mitt huvud så får vi se vad som blir av det hela. Man kan ju inte bara impulsköpa gardiner (säger den ekonomiska rösten i mitt huvud)...

För övrigt så har jag igår lyckats...

  • ta mig till AMS för att skriva en handlingsplan
  • sitta och skriva i nästan en hel arbetsdag
  • handla massor med mat (massa nyttigt bara, inget onyttigt)
  • äta tacos. *yum*
  • tvätta
  • skriva ett brev till riksdagen..... (sökte ett jobb i riksdagens utredningstjänst).
Så även om jag inte är nöjd över lägenheten känner jag mig nöjd med min produktivitet just nu.
Det är ju alltid någonting... =)

/Fia over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej!!

Det är lungt att du lägger upp en FIN bild på mig iaf. Men bara jag inte ser helknasig ut.. haha.. Vet du något mer om/när ni ska flytta söderut?
Hälsa till Tommy.

Moi moi.