tisdag, oktober 09, 2007

Stardust

Igår vankades det bio, och inte vilken bio som helst utan Stardust som baseras på en bok skriven av en av mina absoluta favoriter - Neil Gaiman. Den här filmen har varit litet av ett projekt för mig för jag har följt den från start till finish från Gaimans blogg, och hade därför fått en del förväntningar vilka alla infriades. Robert DeNiro och Michelle Pfeiffer var helt underbara, Charlie Cox och Claire Danes var roliga och Mark Strong... ja, vad ska jag säga.. Ögongodis?

Visst hade de lämnat ute en del saker från boken och skrivit till en del nya, men det var ingenting som förstörde storyn utan det tillförde bara fler roliga händelser. Allt som allt är jag mycket nöjd och ger filmen 4,5 stjärnor av 5 möjliga.

För övrigt så vankas det nu heroes. Tjoho!

/F out

Inga kommentarer: