lördag, oktober 27, 2007

Gardinfunderingar...

Nu har ju hösten kommit och jag har drabbats av den årliga höst-sjukan, den så kallade "inredningssjukan". Har kommit fram till att jag måste byta gardiner i TV-rummet/köket och i sovrummet, frågan är bara vilka färger jag skall använda mig av.


I sovrummet är jag extremt kluven. Det är ytterst svalt dekorerat därför behöver jag använda en kall färg som passar med inredningen, som främst består av björkfärgat trä och svartvita tavlor.

Hade en fundering om denna nyans av blått, skulle passa, men vet inte om jag skulle få lov att använda turkost för min käre T som avskyr denna färg. Vi har dock möjlighet att ha två olika färger eftersom vi har dubbla gardinstänger där inne, men hittils har vi nöjt oss med ett par mycket stilrena svartvita gardiner som kan ses på bilden.











I TV-rummet/köket vill jag skapa ett varmt intryck som går väl med de blå tapeterna. Hittils har vi haft ett par beige-grå gardiner där (som jag för övrigt sytt själv), men nu känns deras färg fel för säsongen. Jag funderar på att slänga upp två par lila gardiner, eller vinröda, som finns att köpas på ellos för en billig slant. Så här ser de ut:



Som ni förstår är det inte enkla val jag har att göra. =)
/Fia out

3 kommentarer:

Martina sa...

Nu när jag sitter vid datorn på bibblo så ser jag ju faktiskt skillnad på de lila och de vinröda gardinerna... tror att de lila är samma som vi har i sovrummet.

Fia sa...

Jag kanske kan komma och kika på dem då? =)

Martina sa...

Visst, kaffe & pepparkakor med tillhörande gardintitt ikväll kanske? Eller imorgon om du hellre vill det.