fredag, oktober 26, 2007

Höstpyssel...


Istället för att gnälla över höstmörkret har jag kommit fram till att man ska njuta av höstens goda saker. Till exempel kantarellsoppor. Jag är inte mycket för soppor i vanliga fall, men när det gäller svamp så gör jag ett undantag för det mesta. Älskar svamp! Så efter jobbet igår köpte jag hem en god kantarellsoppa som jag ska laga mig någon dag framöver, när mörkret känns påträngande och jobbigt.

Blev också lite inspirerad inför Halloween och köpte hem en pumpa som jag ska karva ur och göra till en söt liten pumpalykta. (Undrar hur bra det kommer gå på en skala...)
För övrigt så har jag insett att jag lagar alldeles för lite mat här hemma, vilket ledde till att jag igår ställde mig och gjorde mjölkstuvad potatis med dill och stekt korv till. Det blev faktiskt helt lyckat, fastän jag råkade koka potatisen något för kort tid.
Idag blir det återigen jobb, fast bara till tre. Sen har jag två jobbansökningar som skall skrivas, hyra och a-kassa som ska betalas, serier som måste ses, mulle som måste spelas...
Men ni...
Det är en värld där ute (som Haddock skulle säga...)
/Fia out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad roligt att du äntligen bestämt dig för att börja gilla soppor =) hehe. Vi hade ju tänkt att titta förbi, men klockan var runt 18 när vi började bege oss från stan och då hade du slutat. Vi hade lite fler ärenden på Heden och for dit direkt. Var sedan hemma runt kl.20.30. Vi får ses när vi kommer tillbaka från utlandspraktiken. Ha d bäst så ses vi. KRAAAAAM.

Fia sa...

Jag tänkte att jag skulle prova, för när det är kantarellsoppa så är det ju inte så farligt =) Men när kommer du och systra din tillbaka från utlandia?