lördag, oktober 20, 2007

Jane Eyre (1996)

...var en ganska kass film.

För övrigt så har min kära Mr.Black skickat mig ytterligare ett jobb han tycker passar åt mig. Jag har tydligen en samhällsvetenskaplig utbildning där delar av eller hela examen har genusvetenskaplig inriktning. Och så har jag ett stort, sakligt engagemang i jämställdhetsfrågor...

Vänta nu? Vad var det där? Var det någon som skrattade? Fia jobba med jämställdhetsfrågor? Vad vill dom att jag ska göra härnäst? Arbeta som instrumentstämmare? "Hmm, jo, det låter som om det var en ton som var ostämd där... nej vänta det var min hörapparat.."

Face it.

Kampen är vunnen, vi kvinnor har fått vår frihet för hundra år sen. De män (och kvinnor) som fortfarande inte har förstått det, synd för dom, men måste resten av oss plågas med allt det där "Vi kvinnor måste hålla ihop". Jag är inte ens särskilt förtjust i kvinnor, jag föredrar oftast att ha manliga vänner eftersom de är:

A) Trevligare att se på
B) (För att generalisera) Tenderar att skitsnacka mindre
C) Tänker mer som mig


Imorgon är det fest.

/Fia over and out

8 kommentarer:

'dreas sa...

HAHAHA!!! Tur att du inte är bitter å cynisk i alla fall, gumman!!

Your journey towards the dark side IS complete!!

Martina sa...

Tänkte väl att det var herr S.B. du hade som handläggare, han har jag också haft...

Fia sa...

Hehe ojsan jag tänkte inte ens på hur det lät men det var ju faktiskt ganska cyniskt, jag har nog umgåtts för mycket med Tompa... Och martina, jo det är herr black. Kan du ge mig några tips om hur jag bäst hanterar honom?

Anonym sa...

Tja, gör som han säger, det är nämligen ingen idé att tjafsa emot... leta själv efter de jobb som du tycker passar istället.

Fia sa...

Jo det är det jag gör. Jag blir dock lite störd av uttrycket "tjafsar", jag tycker inte jag tjafsar, det är en fråga om att rätt ska vara rätt. =)

Anonym sa...

Det här med dyslexi-light kan ställa till konstigheter hörrö. Va? tänkte jag, läste;
"Snart utexad SVETSARE" och
"Tänker mer PÅ MIG". ;-)

Fia sa...

Int' lätt ibland. =) Inte visste jag att du hade dyslexi-light, det märks då inte.

Anonym sa...

Jag troooor d-light är den formen som man mer LÄSER fel än skriver serru.. ;-)
Det förs ju på ordet vetja! Dyslexi-light. Lite som en blinkande ficklampa på 100 meters håll. Typ.