torsdag, november 01, 2007

Tillförordnad sjuksköterska...

Tuffse har blivit sjuk, och jag har blivit tillförordnad sjuksköterska. (Roligt ord, sjuksköterska, borde det inte stavas sjuksjöterska eller kanske skuksköterska?) Anyways, det började med att han kom hem med en mörk whiskeyröst, därefter blev han snabbt värre för att drabbas av hög feber under natten. Man märkte tydligt när det gick från 'lätt sjuk' till 'mycket sjuk', först ville han inte ta tempen, men sen när han började få frossa så gick han slutligen med på det. Sen ville han inte ta alvedon, men när lederna började värka jättemycket så gav han med sig. Det blev ganska lite sömn den natten eftersom stackarn hostade och hade svårt att andas. Duktig som jag är kom jag på att han skulle sätta sig under en duk och andas in ånga och olileum bassileum, vilket hjälpte en del.

Nu är Tuffse hemma från jobbet och har blivit litet bättre. Själv var jag tvungen stiga upp och åka och jobba nio på morgonen efter cirka fyra timmars sömn, men jag är ju inte den som klagar... (jag skulle exempelvis aldrig klaga på min onda sambo som inte ens lånade ut bilen till mig då jag skulle åka till jobbet eftersom den inte är försäkrad för mig). Nej nej, jag är stoisk och sånt... =)

Nu när han mår litet bättre är det dags för mig att vara litet egotrippad och lämna han i hans sjuka tillstånd och åka till skolan. Ska skriva litet på mitt mästerverk, kanske spela ett parti mulle och svära litet över hur mycket de andra fuskar.

/Fia over and out

Inga kommentarer: