måndag, november 12, 2007

En bra dag...

Idag är en bra dag.

De ringde in mig i panik då en blev sjuk på jobbet, så jag fick åka in direkt på morgonen och jobba till fem. Tycker om och jobba morgon, det blir så mycket kvar av dagen då man stiger upp tidigt och blir färdig tidigt. Dessutom gick dagen otroligt fort, och så hämtade min kära sambo mig då jag var färdig.

Har också börjat räkna lite på hur väl jag lyckats jobba denna månad, och än så länge är det helt okej och fortsätter jag så här kanske jag till och med får ihop 80 timmar för a-kassan *kan ju hoppas*... Det är nämligen så att jag hade hoppats på att få räkna bort den tid jag studerat, som jag har hört att man ska få göra då man har avslutat en utbildning och söker a-kassa. Men sedan läste jag på litet, och upptäckte att det får jag inte alls göra.... av det enkla skälet att jag inte fyllt 25 år. (Ytterligare en sak som man måste vara 25 år för att få, det verkar som om a-kassan och arbetsförmedlingen går ihop och sätter käppar i hjulet för alla som varit duktiga och fått en utbildning tidigt... Inte snällt!)

Nu ska vi äta kycklingwok med glasnudlar och kramas litet innan det blir Startrek med Martina. =)

/Fia over and out

Inga kommentarer: