lördag, november 03, 2007

Hemtrevnad

Är hemma i Älvsbyn igen, och slås än en gång av hur ombonat och mysigt de har det här. Atmosfären osar hemtrevnad. En varm brasa i öppna spisen, mysiga plädar, mustiga dofter, sillsallad och skinka (och JULMUST!). Detta har resulterat i ett litet inrednings-spatt från min sida, och jag har spenderat ett par timmar med att bläddra i mammas kataloger. Jag har funderat, planerat och diskuterat olika tyger och idéer, och kommit fram till att det här är den atmosfär jag vill ha hemma:

Gillar speciellt den lilla "kinabyrån" i bakgrunden, den finns i svart också och kostar drygt en tusenlapp. Sen skulle det vara trevligt med lite mörkare, murrigare tapeter, men rent ekonomiskt vore det dumt eftersom vi troligtvis flyttar om inte så många månader. Lyktorna, kuddarna och vasen är riktigt fina, mattan med kinamönstret är dock inte en favorit...

Har kommit fram till att rött och svart passar mig och Tommy väldigt bra.


Det var mer på "drömplanet", sen finns det saker som jag faktiskt planerar att köpa. Bland annat dessa:

Behöver köpa ett par vinterskor med, men det tror jag inte jag vågar beställa över nätet, föredrar att prova dem noggrannt innan eftersom mina fötter är litet speciella. =)
Det var allt från Fias front för dagen.
Lev och må,
/Fia out

Inga kommentarer: